افغانستان-را-مرکز-تروریزم-جهان-توصیف-کرد

عمران ملک، جنرال بازنشسته ارتش پاکستان گفته است که افغانستان را می‌توان به درستی به‌عنوان مرکز تروریزم جهان توصیف کرد. 

به گزارش افغان نیوز؛ این جنرال بازنشسته پاکستانی امروز (شنبه، 11حمل) با انتشار مطلبی در روزنامه پاکستانی «The nation» گفته که بیش‌تر فعالیت‌های تروریستی در پاکستان از خاک افغانستان سرچشمه می‌گیرد. 
او در ادامه مطلب خود افزوده: «برخی از خشن‌ترین گروه‌های تروریستی به لطف حکومت افغانستان، پناه‌گاه‌های امنی در آن کشور پیدا کرده‌اند.»
بر اساس ادعای این نظامی بازنشسته پاکستان اخیراً، داعش خراسان نیز پیش‌رفت‌های قابل توجهی داشته است.
جنرال ملک مدعی شده که داعش و سایر گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان در این اواخر حملات تروریستی شنیعی‌ را در همسایگی افغانستان انجام داده‌اند. 
او در پایان مطلب خویش نگاشته که پاکستان باید محدوده امنیتی خود را در مرزهای غربی خودش مشخص کند و برای خنثی کردن تمامی تهدیداتی که در آن وجود دارد و یا از آنجا ناشی می‌شود، اقدام کند. 
این سخنان از سوی نظامی بازنشسته ارتش پاکستان در حالی مطرح می‌شود که با حاکمیت ا.ا بر افغانستان، همواره اسلام آباد، کابل را متهم به پناه دادن به گروه های تروریستی می کند. اتهامی که بارها از سوی مقام های حکومتی رد شده است. 
 در آخرین مورد ذبیح الله مجاهد سخنگوی ا.ا در پیوند به ادعای خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان را مبنی بر اینکه افغانستان منبع تروریزم است، را بی‌اساس خواند و گفت مقام‌های پاکستانی با فرار از مسوولیت می‌خواهند ناکامی خودشان را توجیه کنند.
مجاهد، ناامنی و اقدامات تحریک طالبان پاکستانی را مشکل داخلی پاکستان یاد کرده و افزوده بود که حکومت سرپرست خود قربانی گروه داعش است و هیچ ارتباطی با ناامنی پاکستان ندارد.

 افغانستان را مرکز تروریزم جهان توصیف کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد